Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Specifika ve vývoji řeči předčasně narozených dětí
Humlová, Petra ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou z klinické logopedie a nese název Specifika ve vývoji řeči předčasně narozených dětí. V práci jsou obsaženy teoretické i praktické poznatky. Teoretická část se věnuje předčasnému narození, rizikům spojeným s předčasným porodem a péčí o nedonošené jedince. Dále je popsáno těhotenství vícečetné, těhotenství dvojčetné, a také dvojčata z hlediska jejich vývoje, výchovy a specifické formy komunikace. Poslední kapitola teoretické části se věnuje vývoji dítěte, řečovému vývoji a poruchám v oblasti komunikační schopnosti. V praktické části, empirické, jsou detailně popsány výzkumné metody kvalitativního šetření a jeho zaměření. Uveden je hlavní cíl práce a cíle dílčí. V závěru práce jsou shrnuta získaná data, na základě kterých byla vytvořena zakotvená teorie. KLÍČOVÁ SLOVA nedonošenost, předčasně narozené dítě, vývoj řeči, narušená komunikační schopnost, vícečetné těhotenství
Retinopatie nedonošených dětí z pohledu učitelek mateřských škol
CEJPKOVÁ, Aneta
Bakalářská práce se zabývá problematikou retinopatie nedonošených dětí předškolního věku. Hlavním cílem práce je zjistit, jaké je mezi učitelkami mateřských škol povědomí o této diagnóze. K objasnění cíle byly stanoveny tři výzkumné otázky. Práce je rozdělena do dvou části. První část práce udává teoretické poznatky o nedonošenosti dítěte s diagnózou retinopatie nedonošených. Druhá část práce, výzkumná, prezentuje zjištěné výsledky, které byly získány metodou polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumný vzorek tvořilo devět učitelek a jedna ředitelka mateřské školy. Pro lepší vhled do problematiky jsou rozhovory doplněny o případovou studii dítěte s retinopatií nedonošených.
Nedonošené děti v mateřské škole z pohledu učitelky
MARKOVÁ, Veronika
Bakalářská práce se zabývá problematikou nedonošenosti u dětí v předškolním věku. Cílem práce je zjistit, jak učitelky mateřských škol vnímají nedonošenost v předškolním období, a jaké vývojové odlišnosti se projevují u nedonošených jedinců v předškolním věku. Práce je koncipována do dvou částí teoretické a empirické. Teoretická část vymezuje nedonošenost od raného věku dítěte po věk předškolní. Dále uvádí možné následky nedonošenosti v postnatálním vývoji a systémy, které pečují o nedonošené děti. Ve výzkumné části jsou prezentovány zjištěné výsledky, které byly získané metodami kvalitativního výzkumu.
Úspěšnost nedonošených dětí ve školním vzdělávacím procesu
Čepelková, Marta ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Bakalá ská práce se zabývá školní úsp šností nedonošených d tí ve v ku od sedmi do devíti let. Cílem této práce je zjistit, zdali m že mít nedonošenost n jaký vliv na vývoj dít te v pozd jším v ku, p edevším tedy na jeho školní výsledky. Zjiš ování je uskute ováno prost ednictvím dotazník . K vyhodnocování dochází v praktické ásti. Teoretická ást se naopak v nuje problematice nedonošených d tí v obecné rovin . Klí ová slova: nedonošenost, nedonošené dít , školní úsp šnost

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.